Czym mam powody, żeby być załamanym ??
Ostatnio na forum był post o zbiorniku podciśnienia a w nim zdjęcie wyprowadzonej odmy do buteleczki. Tak też zrobiłem, niemalże fotokopia, wąż przezroczysty, kołek od szczotki do zaślepienia w rurze powietrza, wyprowadziłem w dół do buteleczki. Wszystko pięknie.
Wieczorem pojechałem po żonę do pracy. Po kilku km (4-5) zauważyłem że sieję totalne zadymienie za sobą. Co jest? Odebrałem żonę i delikatnie wróciłem do domu, czym prędzej zabrałem się za rozebranie tego i wtedy uświadomiłem sobie mój błąd.
Wąż był włożony do butelki na wcisk, szczelnie. Tym całym wynalazkiem tak jakby zaślepiłem szczelnie wylot odmy z pokrywy zaworów. Przejechałem tak 12km.
Rozebrałem to, złożyłem po staremu, wyjechałem na próbę, nie dymi aż tak, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu pojawia sie mgiełka.
Oczywiście ubyło oleju jakieś 3 setki (wiem bo kilka dwa dni wcześniej sprawdzałem poziom).
Dzisiaj obserwowałem cały czas co się dzieje za mną. Ok 3 tys obrotów widać wyraźnie niebieską mgiełkę z tyłu. Za którymś z kolei rozruchem dzisiaj pod sklepem zadymiło jak ze starego klekota
Pojechałem też kawałek na trasę. Widać niebiesko z tyłu przy ostrym przyspieszaniu. Przy delikatnej jeździe chyba nie.
Cała sytuacja dla nie jednego może być śmieszna. Dla mnie jest tragiczna Tak dbałem o ten samochód. Co tylko ciekawego wyczytałem na forum to starałem się to wdrożyć w życie. Tak samo było i teraz. Ale tak to jest, jak się usypia małe dziecko, potem leci się do garażu szybciutko cokolwiek zrobić bo to jedyna chwila. Robiłem wszystko szybko, żeby zdążyć zanim się obudzi. Zabrakło myślenia.
Napiszcie co mogło się stać, gdzie ten olej poszedł? Czy jest szansa, że on się teraz jeszcze gdzieś tam wypala, a jak się wypali będzie dobrze? Czy doszło do jakiegoś rozszczelnienia? Silnik TDI AHF. Był zdrowy do tej pory. Dopiero po 8 tys od wymiany oleju dało się zauważyć na bagnecie, że coś tam ubyło. A teraz? Co będzie?
Boże co ja narobiłem? Proszę Was o rady i wskazówki.
Musisz namierzyć chłodnicę oleju i obejrzeć jej uszczelki.
OK wiem gdzie jest chłodnica oleju, obejrzę. Ale czy stamtąd olej może jakoś przedostawać się do wydechu, czy chodzi Ci o to, że olej wydostaje się na zewnątrz i gdzieś spala się na gorących elementach silnika, bo przecież on dymi na niebiesko z wydechu.
Powiem uczciwie, ze nie wiem.
Nie mialem nigdy takiego problemu, wiec sie nawet nie zastanawialem jak to moze wygladac.
Generalnie jak odma jest zapchana to łatwo mozna coś wydmychać.
U Ciebie są ewidentne tego objawy.
Jak masz garaż, to przejrzyj po prostu wszystkie uszczelnienia, simeringi, itp.
Mysle, ze na coś się natkniesz - gdybać nie ma sensu - trzeba działać.
chłodnica oleju nie ma styczności z układem spalania, z wydechem.
Rozszczelnienie nastąpiło prawdopodobnie gdzieś na głowicy i ciągnie oliwę do wydechu.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Panowie a czy jest możliwość, że olej przedostał się jakoś do IC bo jak zdjąłem gumę przed EGRem to ewidentnie było tam bardziej mokro niż kilka dni wcześniej gdy czyściłem to. Mam wrażenie, że teraz jest jakby lepiej bo nic nie zauważam z tyłu.
Jak to poszło w IC i wkręcałem go rano na wyższe obroty, to może turbina dmuchała to co tam jeszcze zostało i olej dopalał się w komorze spalania i przydymiał na niebiesko.
Zrobiłem dzisiaj ponad 50km i oleju nie ubyło. Dokładnie sprawdzałem.
W gumie było mokro bo wraz z powietrzem tłoczonym przez sprężarkę dostaje się minimalna ilość oleju, który dostał się wcześniej z odmy połączonej fabrycznie do IC.
Jak przestał dymić, to proponuję jeździć bez mocnego obciążania silnika i obserwować co się dzieje z ubywaniem oleju silnikowego.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Tak, rozumiem, z tym że jak wcześniej nieraz czyściłem przed EGRem to ten syf był bardziej taki "sadzowaty" a dzisiaj jak zdjąłem to było to po prostu mokre, jak wypłukane w oleju.
Będę to wszystko obserwował i zdam relacje na bieżąco.
Jeszcze mam pytanie - jeśli załóżmy poszło jakieś uszczelnienie, to czy olej może w jakiś sposób iść na turbinę a ta tłoczy go w IC i dalej ??
jak wcześniej nieraz czyściłem przed EGRem to ten syf był bardziej taki "sadzowaty" a dzisiaj jak zdjąłem to było to po prostu mokre, jak wypłukane w oleju.
bo wcześniej ten syf sadzowaty chyba wyczyściłeś ? (zbiera się przez dłuższy okres eksploatacji, opary oleju mieszają się z gazami powrotnymi z wydechu). A teraz nie zdążył się wytworzyć dlatego jest mokre od oleju.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
A w jaki sposób z IC idzie powietrze i ten cały syf z odmy do góry do kolektora dolotowego?
Pytam bo z TDI mam do czynienia dopiero od pół roku i nie do końca wszystko kumam. Jakbyś mógł to opisz mi przebieg powietrza od początku, czyli od filtra powietrza.
[ Dodano: Czw 20 Mar, 08 20:46 ]
Zamieszczone przez Purchawa
JanuszSz, cos Ci sie chyba pomylilo...
No właśnie, dzięki Purchawa, tak mi się zdawało, że kolega coś kręci. Wyprzedziłeś moje pytanie do kolegi JanuszSz
powietrze z filtra idzie przez miernik masy powietrza-przepływomierz, za przepływomierzem wraz z tym powietrzem zaciąga powietrze z odmy (wraz z mgiełką olejową, która osadza się na całym układzie doprowadzenia powietrza), dalej do turbiny, dalej przez IC (najniższy punkt i tu się zbiera najwięcej oliwy), z IC do zaworu EGR, gdzie od dołu zaworu dostają się gazy powrotne z wydechu (stąd ta tłusta sadza osadzająca się w EGR-e i dalej w kolektorze dolotowym), poprzez EGR do kolektora dolotowego i dalej do silnika.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
powietrze z filtra idzie przez miernik masy powietrza-przepływomierz, za przepływomierzem wraz z tym powietrzem zaciąga powietrze z odmy (wraz z mgiełką olejową, która osadza się na całym układzie doprowadzenia powietrza), dalej do turbiny, dalej przez IC (najniższy punkt i tu się zbiera najwięcej oliwy), z IC do zaworu EGR, gdzie od dołu zaworu dostają się gazy powrotne z wydechu (stąd ta tłusta sadza osadzająca się w EGR-e i dalej w kolektorze dolotowym), poprzez EGR do kolektora dolotowego i dalej do silnika.
dzięki bardzo, takem myślał że to tak właśnie jest, ale przez moment zwątpiłem w moje wiadomości
Komentarz